Ιδού τι πωλήθηκε και σε ποιον στο φετινό Air Show του Παρισιού

Η φετινή Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού θα έχει ανοιχτές τις πύλες της μέχρι την προσεχή Κυριακή στο αεροδρόμιο Le Bourget, στα βόρεια προάστια της γαλλικής πρωτεύουσας, και είναι ανοιχτή για το κοινό.

Κι ενώ τα αεροσκάφη και η τεχνολογία που τα συνοδεύει θα παραμείνουν εκτεθειμένα στα μάτια των θεατών, όλοι οι αντιπρόσωποι των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών του πλανήτη θα αποσυρθούν, κλείνοντας έτσι και το παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων για την επίτευξη μεγάλων deals.

Οι σημαντικές ανακοινώσεις για τις συμφωνίες που κλείστηκαν έχουν πλέον γίνει και με αφορμή αυτό, το δίκτυο CNBC παρουσιάζει μερικά από τα μεγάλα συμβόλαια, αλλά και τις υποσχέσεις για deals που διατυπώθηκαν στον τομέα της εμπορικής αεροπορίας από την περασμένη Δευτέρα μέχρι σήμερα.

Airbus

Τους μήνες πριν την έκθεση του Παρισιού, η Airbus είχε λίγες παραγγελίες στους καταλόγους της. Παρατηρητές προέβλεπαν ότι η εταιρεία που κλείνει τα 50 της χρόνια, θα ήθελε πολύ να ανακοινώσει συμφωνίες.. Ετσι λοιπόν η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών ξεκίνησε τη Δευτέρα με συνέντευξη Τύπου, ανακοινώνοντας πρώτα το λανσάρισμα του πολυαναμενόμενου A321XLR και τις πρώτες 27 παραγγελίες από την Air Lease Corporation. Το αεροπλάνο με έναν διάδρομο θεωρείται ως οικονομική λύση για τις αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να εξυπηρετήσουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των μικρότερων πόλεων και κατάφερε να αποκτήσει αρκετή δυναμική όλη την εβδομάδα.

320.jpg

Επίσης, έγιναν παραγγελίες 50 XLR από την American Airlines και 32 από την Indigo Partners, το αμερικανικό ταμείο ιδιωτικών κεφαλαίων των ΗΠΑ που διοικείται από τον γνωστό επενδυτή σε αεροπορικές, Μπιλ Φράνκε.

Άλλοι αγοραστές XLR είναι η λιβανέζικη Middle East, η Cebu Pacific Airlines των Φιλιππίνων , η Qantas Airways και η μητρική της British Airways, IAG.

Η Virgin Atlantic υπέγραψε για 14 A330neos με option αγοράς άλλων έξι. Σύμφωνα με την αεροπορική του Ρίτσαρντ Μπράνσον, η επέκταση του αεροδρομίου του Χίθροου θεωρείται ως ευκαιρία για να γίνει ο δεύτερος αερομεταφορέας του ηνωμένου Βασιλείου, μετά τη British Airways.

Η αξία των συμβολαίων αυτών των συμφωνιών δεν έχει γνωστοποιηθεί, ωστόσο φαίνεται να ξεπερνούν τα 35 δισ. δολ.

Boeing

Η καθήλωση των 737 Max μετά τα δυο μοιραία αεροπορικά δυστυχήματα φρέναρε απότομα το ενδιαφέρον των αγοραστών.

Κάποιοι περίμεναν ότι η αμερικανική αεροπορική θα έκανε μεγάλες εκπτώσεις ώστε να αποκτήσει νέα δυναμική, ωστόσο μετά το άνοιγμα της έκθεσης τη Δευτέρα που συνήθως είναι μια πολυάσχολη ημέρα, η Boeing δεν πούλησε ούτε ένα αεροσκάφος.

Και η Τρίτη κύλησε υποτονικά μέχρι τη στιγμή που η Boeing ανακοίνωσε την πώληση είκοσι αεροσκαφών 787-9 και 787-10 Dreamliner στην Korean Air, σηματοδοτώντας την πρώτη της πώληση από τον περασμένο Μάρτιο.

7877.jpg

Μετά ήρθαν κι άλλες παραγγελίες από την China Airlines και την Qatar Airways που αγόρασαν αντιστοίχως έξι και πέντε Boeing 777.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε αργότερα με την παραγγελία – μαμούθ 200 αεροσκαφών 737 Max από την IAG. Κάποιοι έσπευσαν να πουν ότι η μητρική της British Airways μάλλον εξασφάλισε μια τεράστια έκπτωση στην τιμή καταλόγου που ήταν στα 24 δισ. δολ., επισημαίνοντας ότι η συμφωνία είναι μια δήλωση καλής πρόθεσης μάλλον παρά μια κανονική παραγγελία.

Είναι δύσκολο να είναι κανείς βέβαιος για την πραγματική αξία των πωλήσεων της Boeing στην Έκθεση του Παρισιού αλλά μετά τη σωτήρια κίνηση της IAG, η τιμή πρέπει να πλησιάζει αυτή της Airbus, λίγο πάνω από τα 35 δισ. δολ.

Και οι υπόλοιποι….

Από τους μικρότερους κατασκευαστές, τα καλύτερα deals ήταν της βραζιλιάνικης Embraer που το βράδυ της Τετάρτης έκλεισε συμφνία πώλησης δεκαπέντε E195 E2 στην KLM. Η ολλανδική αεροπορική που θα χρησιμοποιήσει τα αεροσκάφη της «αδελφής» αεροπορικής Cityhopper έχει επισης option αγοράς για άλλα είκοσι αεροσκάφη.

Με βάση τις τιμές καταλόγου της Embarer η εταρεία έλαβε παραγγελίες 78 αεροσκαφών, αξίας περί τα 4,6 δισ. δολ.

Η ιαπωνική Mitsubishi Aircraft Corporation ανακοίνωσε πως είναι σε συζητήσεις με μια αμερικανική αεροπορική για την πώληση του SpaceJet M100 που θα είναι έτοιμο να βγει στην αγορά τον Μάρτιο του 2023..

hunterrr.jpeg

Επίσης, η ισραηλινή start-up Eviation «ταρακούνησε» την αεροπορική βιομηχανία με το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους της εννέα θέσεων. Πρέπει να υποβληθεί ακόμα σε κάποια τεστ ωστόσο βρήκε ήδη αγοραστή: την αμερικανική Cape Air που θα αγοράσει διψήφιο αριθμό των εν λόγω αεροσκαφών αξίας 4 εκατ. δολ. έκαστο.

Οι πρώτες παραδόσεις της Eviation είναι προγραμματισμένες για το 2022.

www.newmoney.gr